۱ خرداد ۱۳۹۱، ۹:۴۹

روستاپور در گفتگو با مهر:

بچه‌ها محور "گل‌آموز" هستند/ مبنای برنامه آموزش است نه موسیقی

بچه‌ها محور "گل‌آموز" هستند/ مبنای برنامه آموزش است نه موسیقی

مجری و تهیه‌کننده "گل آموز" تاکید کرد: این برنامه برخلاف دیگر برنامه‌های کودک مجری یا بزرگ‌تر محور نیست و بر محور کودکان می‌چرخد.

سارا روستاپور مجری و تهیه‌کننده برنامه تلویزیونی "گل آموز" درباره تازه‌ترین تغییرات این برنامه به خبرنگار مهر گفت: امسال درصدد ایجاد تغییر و تحولاتی در برنامه بودیم و برای اینکه برنامه‌مان با دیگر آثار متفاوت باشد و از حالت روتین خارج شود، تلاش کردیم این تغییرات اعمال شود.

وی افزود: برای مثال در برنامه‌های دیگر مجری یا بازیگر برنامه کودک در محوریت هستند. اما ما پایه اصلی برنامه را روی تفکر و سوال کردن گذاشته‌ایم و بچه‌ها گام به گام با اندیشه در برنامه حرکت می‌کنند. تلاش داریم هیچ موضوعی را به شکل حاضر و آماده به بچه‌ها نگوییم. در گذشته شاید به بچه‌ها آموزش می‌دادیم که فلان چیز جامد است و دیگری مایع، اما حالا چنین رویه‌ای در برنامه وجود ندارد.

روستاپور ادامه داد: کشوهایی در برنامه گذاشته‌ایم که درس‌های مختلف را از آنها بیرون می‌آوریم. برای مثال درباره لاک پشت با بچه‌ها صحبت می‌کنیم و به جای اینکه مستقیما بگوییم این حیوان خزنده است، جورچینی از حروف درست می‌کنیم که کلمه خزنده را بسازند یا تخم مرغ نشان بچه‌ها می‌دهیم تا بفهمند تخم گذار است.

تهیه‌کننده "گل‌آموز" با تأکید بر بنا شدن اساس این برنامه بر کار گروهی و مشارکتی تصریح کرد: آیتم‌های مختلف برنامه بر اساس توانایی بچه‌ها بنا شده. آموزش بازی‌ها را داریم که یک روز در میان در مدارس توسط خود بچه‌ها انجام می‌شود. سپردن بخش‌هایی از آموزش به بچه‌ها باعث می‌شود آنها برای انجام کارهای مختلف اعتماد به نفس بیشتری پیدا کنند.

وی اظهار کرد: ما هرگز "گل‌آموز" را مجری محور یا بزرگترمحور نکردیم و بچه‌ها محور این برنامه هستند. یکی دیگر از آیتم‌ها مشاعره است که در آن هر روز چند بیت شعر یاد بچه‌ها می‌دهیم. بخش حیوان شناسایی نیز هفته‌ای یک بار پخش می‌شود و مستندهایی درباره حیوانات هم داریم.

روستاپور با اشاره به آیتمی که برای ضبط آن هر هفته به خانه یک کودک می‌روند، توضیح داد: در این آیتم هر بار یک کودک اتاقش را طبق سلیقه خود تزئین می‌کند. مشارکت بچه‌ها با برنامه نیز از طریق پیامک بالا رفته است و آنها هر لحظه با ما در ارتباط هستند.

این تهیه‌کننده یادآور شد: برنامه ما بر محور موسیقی نمی‌چرخد و بر مبنای کار آموزشی جلو می‌رود. در واقع جذابیت‌های برنامه فرای موزیکال بودن آن است. همچنین اتاق فکری متشکل از روانشناسان و نویسندگان کودک داریم و یک کارشناس اختلالات یادگیری نیز در برنامه حضور دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این کارشناسان برای ما آیتمی طراحی کرده‌اند که در آن از طریق بازی کامپیوتری، یادگیری بچه‌ها را بالا می‌بریم و در آن باید تصاویری که هر روز پخش می‌شوند توسط بچه‌ها به خاطره سپرده شود که از این طریق حافظه تصویری آنها را بالا می‌بریم و روی حواس پنجگانه‌شان کار می‌کنیم.

کد خبر 1606006

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha